Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2008

Τι άλλαξε στα 14 χρόνια;

Μεσολάβησε η μεταρρύθμιση (κατ' άλλους απορύθμιση Αρσένη)
Τα εξεταζόμενα μαθήματα όσα σχεδόν και τα διδασκόμενα.
Τα θέματα έγιναν όντως πιο κριτικά, εξαφανίστηκε για πολλά μαθήματα "το μαθαίνω το μάθημα απ΄έξω".
Αργότερα τα εξεταζόμενα μαθήματα έγιναν 9, μετά περιορίστηκαν στα 6, καταργήθηκαν οι πανελλήνιες στην Β τάξη, έτσι η Φυσική κατεύθυνσης της Β Λυκείου δεν χρειάζεται (εξάλλου τόσο σημαντική είναι η θερμοδυναμική, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πιο ενδιαφέρον;)
Οι ώρες της Φυσικής των δεσμών από 5 έγιναν τρεις, η ύλη περιορίστηκε σε ταλαντώσεις, κύματα, μηχανική στερεού, με αποτέλεσμα αφού η θεωρία περιορίστηκε να δυσκολέψωμε τις ασκήσεις.
Χάθηκαν τα εναλλασσόμενα ρεύματα, τα κυκλώματα του συνεχούς, οι στοιχειώδεις γνώσεις ηλεκτρονικής, τα πεδία δυνάμεων, οι κρούσεις με το θεώρημα ώθησης ορμής, (όπως είναι τώρα στην Γ Λυκείου γυρίσαμε στην εποχή του Αλκίνοου) η εξεταζόμενη θερμοδυναμική.
Η Χημεία χτυπήθηκε κατακέφαλα. Απορώ τι γνώσεις Χημείας έχουν οι εισαγόμενοι στο Χημικό, στο Φυσικό, στη Γεωπονία, στα Πολυτεχνεία, σε ΤΕΙ
Η τεχνική εκπαίδευση που αλλού είναι ακμάζουσα, εδώ κάθε τρεις και λίγο αναμορφώνεται και επανασχεδιάζεται, ούτε εκτροπή του Αχελώου να ήταν. Ακόμα να βρεί το δρόμο της.
Τώρα ας πω και μερικές "καλές" κουβέντες για τα θέματα των Μαθηματικών των Πανελληνίων. Θέματα που λίγη σχέση έχουν με το σχολικό βιβλίο, αλλά παρόμοια υπάρχουν σε βοηθήματα. Προσωπικά διδάχτηκα στο Φυσικό Αθήνας πολλά μαθηματικά επί τρία χρόνια (Ανάλυση, Γεωμετρία, Άλγεβρα στο πρώτο έτος, Διαφορικές, Πιθανότητες, Αριθμητική Ανάλυση στο
δεύτερο, Μιγαδικές και δε θυμάμαι τι άλλο στο τρίτο, που περνούσα με βαθμούς πάνω του 7 σε εποχές 1970-75)
Ε λοιπόν, κοιταζοντας τα θέματα των πανελληνίων, μου φαίνονται κάθε χρόνο όλο και πιο κινέζικα. Και αναρωτιέμαι σε ποιόν και σε τι θα χρησιμέυσουν αυτά.
Πριν δυο χρόνια που έδινε εξετάσεις στενό συγγενικό μου πρόσωπο, όταν είδα τα θέματα των μαθηματικών (αλλά και της Φυσικής γενικής παιδείας που τον παρότρυνα να δηλώσει) καταλαχτάρησα. Τι ολόκληρωμα επί ολοκληρώματος και αντιστρόφου συναρτήσεως, με σύνθετη επί συνθέτου παραγώγησης ήταν αυτό; Από γρίφο σε γρίφο και από ιερογλυφικό σε ιερογλυφικό πήγαινε το κείμενο.Χάθηκε μια εξίσωση να εξετάσουν τη συνέχεια, τα ακρότατα, να κάνουν τη γραφική παράσταση και να τελειώνει το σκηνικό;
Τι επιτέλους μαθηματικά θα κάνουν στο Πανεπιστήμιο του πρώτου έτους;
Με ανησυχία τηλεφώνησα στον μαθηματικό, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι: Ναι τέτοια θέματα βάζουν πλέον, και να μην ανησυχώ γιατί είχαν ασχοληθεί αρκετά.
Και λες έχει το ΥΠΕΠΘ επίσημο βιβλίο μαθηματικών. Γιατί τα θέματα ταιριάζουν φέτος στο τάδε βοήθημα, πέρισυ στο άλλο, κοκ.;;
Σαν να πας σε ζαχαροπλαστείο να φας παγωτό, και να σου φέρουν παγωτό από το απέναντι ζαχαροπλαστείο. Ε την επόμενη φορά θα πας στο απέναντι που έχει καλύτερη θέα γενικώς

2 σχόλια:

N. είπε...

...τίποτα δεν αλλάζει!Τα ''βοηθήματα'', όμως, αλλάζουν...
'Οταν, προ 12ετίας περίπου, συζητώντας με τον τότε υφυπουργό Παιδείας του ανέφερα ''μα, τα θέματα των πανελληνίων τα ''βάζουν'' τα φροντιστήρια και οι μεγαλο-βιβλιοπώλες της Σόλωνος...'', αυτός με κοίταξε έκπληκτος και... άλλη φορά η συνέχεια.

miltonios είπε...

Edw kai twra pesta ola!
Τι να γίνεται ο κυρ Πασχαλίδης με την καλοκάγαθη φυσιογνωμία;
Καλά έλεγε ένας παλιός επιστάτης Σχολείου, για τον εαυτό του ότι είναι Υπερυπουργός Παιδείας, μια και οι Υπουγοί και υφυπουργοί έρχονται και παρέρχονται....