Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2010

Το Α Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής, Θεσσαλονίκη 1-4 Απριλίου 1977.


Το Α’ Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής – Θεσσαλονίκη 1-4 Απριλίου 1977
Γράφει η κ.Ε. Γκάμαρη – Σηλ στο τεύχος 61 (Μάιος 1977) του περιοδικού «ο Φυσικός Κόσμος»
Στους χώρους της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε το Α’ Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής από τις 1- 4 Απριλίου. Σε μια ατμόσφαιρα έξαρσης και ζεστασιάς, τις τέσσερις αυτές μέρες του Απρίλη Έλληνες Φυσικοί από όλους τους χώρους και από όλες τις δραστηριότητες, Φυσικοί Καθηγητές της Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης, Καθηγητές των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Φυσικοί ερευνητές και Φυσικοί της Βιομηχανίας, Φυσικοί του Ο.Τ.Ε. και άλλοι. Φυσικοί που ήλθαν ειδικά για το συνέδριο από την Κύπρο, φοιτητές αντάλλαξαν τις γνώσεις τους, τις σκέψεις τους και τις απόψεις τους.…..Οι τρεις πρώτες μέρες αφιερώθηκαν στην έρευνα και η τέταρτη στην Παιδεία

Β ΜΕΡΟΣ του ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ - ΠΑΙΔΕΙΑ
Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψει κανείς την ατμόσφαιρα της ημέρας αυτής που την άνοιξε με την ομιλία του ο κ. Α. Πάγκαλος, αντιπρόεδρος του Κ.Ε.Μ.Ε., δίνοντας την εικόνα της διδασκαλίας της Φυσικής στο καινούριο πρόγραμμα της Μέσης Εκπαίδευσης. Η ατμόσφαιρα θερμαινόταν πολύ συχνά πάνω από τα κανονικά όρια γιατί ο κάθε καθηγητής είχε να κάνει τις δικές του παρατηρήσεις, που είχαν βγει από την πείρα της διδασκαλίας του μαθήματος. Στη συνεδρία αυτή οι ερωτήσεις επιτρέπονταν σε όλη τη διάρκεια.
Τα κύρια σημεία που συζητήθηκαν ήταν, ο χρόνος διδασκαλίας, τα εποπτικά όργανα, ο τρόπος διδασκαλίας, τα προβλήματα που συνεχώς παρουσιάζονται, αν ο χρόνος που δίνεται στους καθηγητές της Φυσικής είναι αρκετός για την προετοιμασία πειραμάτων, αν υπάρχουν εργαστήρια και όργανα στα Σχολεία, αν…αν … και ο προβληματισμός συνεχώς προχωρούσε με μια γενική επιθυμία, την ανύψωση της διδασκαλίας της Φυσικής σε σύγχρονα επίπεδα. (σχεδόν σαν να γράφτηκε σήμερα, μετά 33 χρόνια … αν έχουν εργαστήρια τα Σχολεία, αν έχουν όργανα, …αν αξιοποιείται το εργαστηριακό τρίωρο προς όφελος των μαθητών κλπ κλπ)
Το κλιμάκιο των Κυπρίων καθηγητών της Φυσικής έδωσε μια ευκρινή εικόνα για το πώς διδάσκεται η Φυσική στα Κυπριακά Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές, για το τι σκοπό επιδιώκουν μια το πώς είναι οργανωμένα. Επιθυμούμε είπε ο κ. Χριστοφόρου να δημιουργήσουμε πολίτες ικανούς να αντεπεξέρχονται σε προβληματισμούς που θα δημιουργήσουν οι κοινωνίες του 1985 και 1990.
Γι’ αυτό το σκοπό τα προγράμματα είναι ευμετάβλητα και εξελίσσονται παράλληλα με την εξέλιξη της κοινωνίας μας. Κάθε νέα εισήγηση για μεταβολές στο πρόγραμμα δοκιμάζεται πρώτα σ΄ ένα ή δύο σχολεία και αν θεωρηθεί επιτυχής αποφασίζεται η εφαρμογή τους σε όλα τα σχολεία.
Από τον καθηγητή του Ε.Μ.Π. κ. Γ. Βουδούρη και τον δρ. Μπαλτά ανακοινώθηκε ένα πρόγραμμα αναμόρφωσης της Φυσικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Η αναμόρφωση αυτή συνδέθηκε με την ανεξάρτητη και δημιουργική σκέψη που πρέπει να έχει ένας απόφοιτος, με μια ισχυρότατη επιχειρηματολογία, αλλά ακόμα και με την εθνική μας ανεξαρτησία.


Δεν υπάρχουν σχόλια: