Smart Birds
This
picture shows birds that may have been peeking through the windows of physics
classes.
They have
learned about standing waves and basic electricity.
They crowd
as close as possible to the position of least motion at the node occurring at
the pole and spread out in roughly inverse proportion to the harmonic amplitude
of the mechanical motion of the wire.
Thus, most
of the birds avoid the extreme vibration of the antinode of the fundamental
mode of vibration.
(The
photograph shows only about one-quarter of a wavelength. If it zoomed out to
show three poles, the birds would be barely visible)
Also, they
sit only on the 13.200- volt distribution line, avoiding the 138.000-volt
transmission line, which would provide a much higher and possibly dangerous
gradient across the height of a bird.
Another
good reason to avoid the higher wire is the slightly higher wind velocities at
the slightly higher altitude.
Η φωτογραφία δείχνει μερικά
πουλιά που μπορεί να έχουν κρυφοκοιτάζει
μέσα από τα παράθυρα των τάξεων φυσικής.
Έχουν μάθει για στάσιμα κύματα και βασικό ηλεκτρισμό.
Συνωστίζονται όσο το δυνατόν πλησιέστερα στη θέση της
ελάχιστης κίνησης κοντά στον δεσμό στην κολώνα και απλώνονται
περίπου αντιστρόφως ανάλογα με το πλάτος της μηχανικής κίνησης του σύρματος.
Έτσι, τα περισσότερα από τα πουλιά αποφεύγουν την ακραία δόνηση της κοιλίας του θεμελιώδους
τρόπου ταλάντωσης του σύρματος της γραμμής..
(Η φωτογραφία δείχνει μόνο περίπου το ένα τέταρτο του μήκους
κύματος.
Εάν γίνονταν zoom ώστε να φανούν τρεις κολώνες, τα πουλιά μόλις που θα διακρίνονταν)
Ακόμη, κάθονται μόνο στη γραμμή διανομής των 13.200 βολτ, αποφεύγοντας την γραμμή μεταφοράς των 138.000
βολτ, η οποία παράγει μια πολύ υψηλότερη και ενδεχομένως επικίνδυνη διαφορά
δυναμικού (ένταση ηλεκτρικού πεδίου = ΔV/Δx)
κατά μήκος του ύψους ενός πουλιού.
Ένας άλλος καλός λόγος για να αποφευχθεί το υψηλότερο σύρμα
είναι οι ελαφρώς υψηλότερες ταχύτητες ανέμου στο κάπως μεγαλύτερο υψόμετρο της υπερκείμενης
γραμμής.
(Περιοδικό The
Physics Teacher Φεβρουάριος 2008).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου