Κυριακή, 18 Απριλίου 2010

Ο Ηλιος μέσα από το στρώμα της ηφαιστειακής σκόνης, κάτι σαν σύννεφο σιροστράτους.

Volcanic Dust from an eruption on Island in the Altlantic Sea has been spread allover Europe. This picture was taken on apr.16.2010 in the evening after the dust has arrived in Germany with a Canon EOS 350D and EF18-55mm lense near the town of Cleeberg in Hessen.

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010

Άλμα με μοτοσυκλέτα, πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου, από το Μωριά στη Ρούμελη

Ο παγκοσμίου φήμης, πρωταθλητής freestyle motocross Robbie Maddison, πραγματοποίησε σήμερα, ένα μοναδικό άλμα, πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου με τη μοτοσυκλέτα του.
Ο 28χρονος Αυστραλός, απογειώθηκε από τη νοτιοδυτική πλευρά του Ισθμού και αφού πραγματοποίησε άλμα μήκους 85 μέτρων, προσγειώθηκε με ασφάλεια στην απέναντι πλευρά. Ο Maddison πήρε φόρα από την ειδικά κατασκευασμένη ράμπα απογείωσης, επιτάχυνε τη μοτοσυκλέτα του αγγίζοντας τα 125χλμ/ ώρα, αψήφησε τις ισχυρές δίνες των ανέμων και «πέταξε» πάνω από τα νερά του Ισθμού, σε ύψος 95 μέτρων.


Για το ίδιο θέμα και ΕΔΩ στο in.gr

Κυριακή, 4 Απριλίου 2010

Θέματα Φυσικής στις εισαγωγικές εξετάσεις 1978.


Τα θέματα Φυσικής στις εισαγωγικές εξετάσεις 1978, δείχνουν ανέλπιστα μια προσπάθεια των τότε θεματοδοτών (πιθανώς μετά από οδηγίες του Π.Ι. ή του ΥΠΕΠΘ, επί υπουργίας Ιωάννη Βαρβιτσιώτη) με βατά θέματα από τα σχολικά βιβλία του ΟΕΔΒ και συγκεκριμένα των βιβλίων του Αλκίνοου Μάζη, επί χρόνια κυρίαρχου στα διδακτικά εγχειρίδια του ΟΕΔΒ)
Είχε προηγηθεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Ράλλη, η καθιέρωση της δημοτικής, αναμόρφωση προγραμμάτων, νέα διδακτικά βιβλία, κυρίως στα Νεοελληνικά, εισαγωγικές εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, αναμόρφωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης (για την οποία γίνονταν διαφορετικοί διορισμοί) ενώ προετοιμάζονταν το σύστημα εισαγωγής με πανελλήνιες εξετάσεις στην Β και Γ Λυκείου, μαθήματα κορμού και επιλογής που ίσχυσε μέχρι το 1982 ή 1983 περίπου.
Παρακάτω οι ασκήσεις Φυσικής, υπήρχαν ακόμη ένα ή δύο θέματα θεωρίας που δεν αναφέρει το τεύχος του Φ.Κ. του Οκτωβρίου 1978.

ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Πρώτη άσκηση: Κυκλική κίνηση ηλεκτρονίου, γιατί ισοδυναμεί με ηλεκτρικό ρεύμα και μαγνητικό δίπολο. Να βρεθεί η ένταση του ρεύματος από την ταχύτητα του ηλεκτρονίου και την ακτίνα της κυκλικής κίνησης του ηλεκτρονίου, δίνεται το φορτίο του ηλεκτρονίου.

Δεύτερη άσκηση: Πόσα φωτόνια γνωστής συχνότητας ν απαιτούνται για να ανέβει η θερμοκρασία 10 gr νερού, θερμοκρασίας 20 βαθμών Κελσίου, κατά 1 βαθμό Κελσίου. Δίνεται η σταθερά του Plank, η ειδική θερμότητα του νερού και άλλες σχέσεις μετατροπής μονάδων.

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΟΣ- ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ-ΓΕΩΠΟΝΟΔΑΣΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (ως φαίνεται είχαν καταργηθεί οι πολλοί κύκλοι που ήσαν επί του στρατιωτικού καθεστώτος)
Πρώτη άσκηση: Να βρεθεί η ισχύς μιας υδατόπτωσης με ύψος h=300 μέτρα, κάθε 5 min πέφτουν 10 κυβικά μέτρα νερό. Η υδατόπτωση τροφοδοτεί υδροστρόβιλο με απώλειες 10%.
Πόσα κιλά σχάσιμου υλικού θα έδιναν την ενέργεια που δίνει σε ένα έτος η υδατόπτωση;
Σε κάθε 10 κιλά σχάσιμου υλικού τα 8 γραμμάρια μετατρέπονται σε ισοδύναμη ενέργεια.
Δίνεται η ταχύτητα του φωτός, το ειδικό βάρος του νερού (αποτελέσματα ισχύς υδροστροβίλου 90 kW, 41,6 gr)
ΣΗΜ: η γνωστή άσκηση με υδατόπτωση, κάμποσες πράξεις. Ακόμη πρέπει να υπήρχε λάθος ή ασάφεια, διότι εννοούσαν την ισχύ του υδροστροβίλου. Η ποσότητα του σχάσιμου υλικού υπολογίζεται για την ισχύ – ενέργεια της υδατόπτωσης.

Δεύτερη άσκηση: Να βρεθεί η δυναμική ενέργεια του ηλεκτρονίου στην κυκλική του κίνηση (ακτίνας 0,5x10 -8 cm) στο άτομο του υδρογόνου όταν η ολική του ενέργεια είναι -13,6 eV. Δίνονται φορτίο ηλεκτρονίου και η σχέση μετατροπής από eV σε erg.
ΣΗΜ: Μπορεί σήμερα η άσκηση να φαίνεται εύκολη, αλλά έχω την υποψία ότι τότε δεν ήταν. Πάντως οι ασκήσεις του Πολυτεχ. Φυσικομαθ. Γεωπονοδ. Κύκλου ήταν σαφώς μερικές σκάλες δυσκολότερες σε σχέση με τις ασκήσεις του Ιατρ. Φαρμ Κύκλου.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Να βρεθεί η κεντρομόλος δύναμη που ασκείται σε σώμα μάζας 200gr, που εκτελεί κυκλική κίνηση ακτίνας 50 cm με γραμμική ταχύτητα 5m/sec.
ΣΗΜ: Μια απλή εφαρμογή στον τύπο της κεντρομόλου δύναμης. Πρέπει να υπήρχε και άσκηση Χημείας, καθώς και δύο ερωτήσεις θεωρίας (ένα Φυσικής, ένα Χημείας) διότι πιθανόν εξετάζονταν σαν ένα μάθημα.