Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Μια άσκηση Δυναμικής (με τριβή) για την Α Λυκείου.

Κιβώτιο με μάζα 2 Kg βρίσκεται σε οριζόντιο επίπεδο. Εξασκούμε οριζόντια σταθερή δύναμη F. Βρίσκουμε ότι όταν F=8N το κιβώτιο μόλις αρχίζει να κινείται με σταθερή ταχύτητα.
1) Με πόση επιτάχυνση θα κινηθεί, όταν F =20N και όταν F =32N;
2) Να παρασταθεί γραφικά η επιτάχυνση (α) συναρτήσει της δύναμης (F).

Εκφώνηση και λύση ΕΔΩ πατώντας.

Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2009

Τα "μυστικά" λειτουργίας του συστήματος Multilog, από τον Υπευθ ΕΚΦΕ Λακωνίας κ. Γιάννη Σιτέ.

Πριν χρόνια στα πλαίσια του έργου «Ανάπτυξη Εργαστηρίων Φυσικών Επσιστημών στα Ενιαία Λύκεια» έφθασε στα τόσα Λύκεια το σύστημα σύγχρονης λήψης και απεικόνισης Multilog. Εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες συνάδελφοι το έμαθαν σχετικά γρήγορα και το αξιοποίησαν. Νομίζω όμως ότι η συντριπτική πλειοψηφία το είδε «εχθρικά» θα έλεγα, όχι από κακή διάθεση ή ραστώνη, αλλά κυρίως από την πολυπλοκότητα του συστήματος και τις κρυμμένες λεπτομέρειες στη λειτουργία του, μέχρι να ακουστεί εκείνο το λυτρωτικό μήνυμα καλής λειτουργίας τσικτσικτσικτσικ

Ο Γιάννης Σιτές φίλος και διπλά συνάδελφος (φυσικός & υπεύθυνος εκφε) αποκρυπτογραφεί στα επόμενα βίντεο, για όλο τον κόσμο (αρχάριους και πεπειραμένους ΠΕ04) τον κόσμο του multilog, που αν το μάθει καλά κανείς ….θα τόχει στο προσκεφάλι, όπως χαρακτηριστικά και χιουμοριστικά μου είπε κάποτε ο εκφε Τρικάλων.

Με τον φίλο Γιάννη Σιτέ είμαστε «συμμαθητές» σε πρόγραμμα κινητικότητας, που οργάνωσε ο καθηγητής Αντώνης Βεργανελάκης στο Ε.ΚΕ.Φ.Ε. Δημόκριτος το καλοκαίρι του 1998. Είχε τόση ζέστη που τα κουκουνάρια των πεύκων στις αυλές του Δημόκριτου στην Αγία Παρασκευή σκάζαν ελευθερώνοντας τα κουκούτσια τους σαν μια διαδικασία διάσπασης πυρήνων. Τον Γιάννη που τον έχανες που τον έβρισκες στην βιβλιοθήκη του Δημόκριτου να αναζητά άρθρα.

ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ των ΒΙΝΤΕΟ
Τα βίντεο για την εγκατάσταση, τον καταγραφέα, τη σύνδεση αισθητήρα διαστήματος, τη λειτουργία καταγραφέα κίνησης, στο mikrokellari.

1) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Εγκατάσταση λογισμικού multilog.
Εισάγω το cd εγκατάστασης του multilog στον υπολογιστή, και όταν εμφανισθεί το περιβάλλον αυτόματης εγκατάστασης πατώ escape και φεύγω από αυτό.
Τότε ανοίγω το εικονίδιο «ο υπολογιστής μου» με διπλό αριστερό κλικ, επιλέγω το εικονίδιο Fourier – με διπλό αρ.κλικ-, και από εκεί «άνοιγμα».
Όταν ανοίξει το πρόγραμμα εγκατάστασης multilog, επιλέγω το φάκελλο «Multilog Software», με διπλό αρ. κλικ, και από εκεί επιλέγω SETUP (με ΔιπΑρΚλικ) και έτσι εγκαθιστώ το multilog.
Μετά για να βρω το εικονίδιο του multilog πηγαίνω στην έναρξη, επιλέγω προγράμματα, και από εκεί, (το menu των εγκαταστημένων προγραμμάτων) βρίσκω το εικονίδιο που γράφει data logging, πηγαίνω στο εικονίδιο DB-Lab 3.2.
Πατώντας δεξί κλικ το σέρνω στην επιφάνεια εργασίας και επιλέγω, με αριστερό κλικ, αντιγραφή εδώ.
Έτσι εμφανίζω ένα εικονίδιο συντόμευσης του multilog, το οποίο πηγαίνω στη γραμμή εργασιών στο κάτω μέρος του υπολογιστή για να το έχω πρόχειρο στην πρώτη ζήτηση.

2) ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΑΣ
Στον καταγραφέα δεδομένων multilog, κάνουμε τις εξής συνδέσεις:
1) Σύνδεση με ηλεκτρικό ρεύμα (παροχή ενέργειας)
2) Σύνδεση με τον Υπολογιστή
3) Σύνδεση των αισθητήρων
Υπάρχουν τρεις υποδοχές για την σύνδεση αισθητήρων, δηλαδή έχουμε τη δυνατότητα σύνδεσης τριών αισθητήρων που να λειτουργούν ταυτόχρονα.
Όταν συνδέσουμε μόνο ένα αισθητήρα, τον συνδέουμε στην πρώτη υποδοχή και όχι στη δεύτερη. Δεν αφήνουμε, ποτέ, προηγούμενη υποδοχή κενή.
Η σύνδεση του αισθητήρα, γίνεται πάντα στο τέλος της διαδικασίας, δηλαδή αφού ανοίξουμε τον καταγραφέα (πατήσουμε ΟΝ), αποκατασταθεί η λειτουργία του, και στην οθόνη του καταγραφέα γραφεί «έτοιμο».
Τότε συνδέουμε τον αισθητήρα στον καταγραφέα, ώστε να ενεργοποιηθεί αυτόματα.

3) ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ
Πατώ το «ΟΝ» του καταγραφέα και περιμένω μερικά sec μέχρις στην οθόνη του, να εμφανισθεί η λέξη Ready και η ημερομηνία.
Τότε συνδέω την υποδοχή του αισθητήρα στην αντίστοιχη θέση 1 του καταγραφέα.
Μετά από το εικονίδιο συντόμευσης του λογισμικού multilog πηγαίνω στο περιβάλλον εργασίας του multilog.
Πηγαίνω στο menu «Καταγραφέας» και από τις ρυθμίσεις επικοινωνίας εμφανίζεται π.χ. μια εικόνα που δείχνει ότι οι θύρες επικοινωνίας 1 και 2 δεν είναι συνδεμένες, τις επιλέγω, εμφανίζονται επιβεβαιωτικά V.
Επιλέγω προσπάθεια σύνδεσης. Διαπιστώνω ότι απέτυχε η πρώτη προσπάθεια σύνδεσης.
Πατώ ΟΚ, και επαναλαμβάνω την ίδια διαδικασία.
Τώρα βλέπω ότι η σύνδεση έγινε και πατώ ΟΚ.
Πάλι από το μενού Καταγραφέας επιλέγω τώρα Πίνακας Ελέγχου , όπου βλέπω ότι στην είσοδο 1 έχει αναγνωριστεί πλέον ο αισθητήρας του διαστήματος. Γράφει δίπλα στην μικρή ορθογώνια οθόνη «Διάστημα».
Πρέπει τώρα να επιλέξω το ρυθμό καταγραφής.
Πατώντας το βελάκι με αριστερό κλικ επιλέγω 25/s , δηλαδή θα έχω 25 καταγραφές σε κάθε δευτερόλεπτο. Θέλω να έχω 200 σημεία, δηλαδή 200 καταγραφές.
Αυτό σημαίνει ότι 200 καταγραφές θα γίνουν μέσα σε 8 sec.
4) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
Ο αισθητήρας διαστήματος εκπέμπει κύμα (υπέρηχο) το οποίο ανακλάται σε αντικείμενο, που θέλουμε να μετρήσουμε την απόστασή του από τον αισθητήρα.
Ο αισθητήρας την μέτρηση την στέλνει στον καταγραφέα, όπου γνωρίζοντας την ταχύτητα του κύματος και υπολογίζοντας το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την εκπομπή μέχρι την επιστροφή του σήματος, αυτόματα μετράει την απόσταση του αντικειμένου από τον αισθητήρα.
Έτσι εμφανίζει ένα γράφημα θέσης – χρόνου, που δείχνει σε κάθε χρονική στιγμή πόση ήταν η απόσταση του κινούμενου οχήματος από τον αισθητήρα, αποτυπώνει χρονικά την κίνηση.



5) ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ με τον ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
Όλα είναι συνδεμένα και έτοιμα για μέτρηση.
Στρέφουμε τον αισθητήρα προς τον τοίχο σε απόσταση μεγαλύτερη των 40cm.
Πλησιάζω και απομακρύνω τον αισθητήρα προς τον τοίχο, σαν να κάνει ταλάντωση.
Πατώ λήψη δεδομένων, και έχω την καταγραφή της κίνησης του αισθητήρα προς και από τον τοίχο της αίθουσας.
Στο γράφημα θέσης – χρόνου (x-t) ο κατακόρυφος άξονας (ψ) γράφει μέτρα (m) ο οριζόντιος χρόνο σε sec.
Μπορώ να αυξήσω το μέγεθος του γραφήματος, πηγαίνοντας στο κάτω δεξιά άκρο του και τραβώντας το.
Αν πάω σε οποιαδήποτε σημείο του γραφήματος και πατήσω διπλό αριστερό κλικ, εμφανίζεται ένα κατακόρυφο βελάκι, οι συντεταγμένες του σημείου που δείχνει το βελάκι, φαίνονται στο κάτω μέρος του γραφήματος.
Δηλαδή την τάδε χρονική στιγμή, η απόσταση του αισθητήρα από τον τοίχο ήταν α m.
Μπορώ να μετακινώ το βελάκι με τα βέλη του πληκτρολογίου, δεξιά και αριστερά, παρατηρώντας τις μεταβολές στις συντεταγμένες ( ψ, t ) στο κάτω μέρος του γραφήματος.



6) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Πριν αρχίσω την οποιαδήποτε διαδικασία επεξεργασίας γραφήματος στο DB-LAB επιλέγω ένα χώρο αποθήκευσης των δεδομένων.
Ανοίγω το εικονίδιο «Ο Υπολογιστής μου» με διπλό αρ. κλικ, πηγαίνω στον σκληρό δίσκο C.
Επιλέγω με διπλό αριστερό κλικ το φάκελο DBLab και τον ανοίγω.
Δημιουργώ πάνω του (πατώντας δεξί κλικ) Δημιουργία με το αριστερό κλικ νέο φάκελο όπου γράφω με αγγλικά π.χ. «nea».
Σ’ αυτόν τον φάκελο τον «nea» θα αποθηκεύσω τις νέες μου μετρήσεις.
Το κλείνω αυτό τώρα.

Ανοίγω πάλι το DBLab στο οποίο είχα πάρει τις μετρήσεις και το γράφημα θέσης – χρόνου που είχα καταγράψει την κίνηση του χεριού μου προς τον τοίχο θέλω να το αποθηκεύσω πριν κάνω οτιδήποτε πάνω σ’ αυτό.
Επιλέγω Αρχείο, μετά Αποθήκευση
Ανοίγω το φάκελο «nea» και εδώ έχει ένα αστεράκι πάνω, τελεία.smp
Μαυρίζω τη θέση αστεράκι και γράφω π.χ. 1.smp και πατώ ΟΚ.
Τώρα μπορώ να το σβήσω. Να δω που θα το βρώ.
…………………………….
Πηγαίνω πάλι στο Αρχείο. Πατώ άνοιγμα.
Βλέπω ήδη είναι (το1.smp) στο φάκελο «nea»
Το επιλέγω (το 1.smp) πατώ ΟΚ και έρχεται πάλι μπροστά μας.
Τώρα το έχω μόνιμα αποθηκευμένο.
Πως γίνεται η επεξεργασία μετρήσεων.
Θέλω από το γράφημα να δημιουργήσω πίνακες τιμών. Πατώντας διπλό αριστερό κλικ σε σημείο του γραφήματος καταγράφονται οι συντεταγμένες. Τις γράφω σε πίνακα τιμών x-t.
Μετακινώ με τα βέλη του πληκτρολογίου το κατακόρυφο βελάκι του γραφήματος μερικές θέσεις δεξιά, και γράφω διαρκώς τις νέες θέσεις.
Έτσι από το γράφημα θέσης – χρόνου κατασκευάσαμε πίνακα τιμών θέσης – χρόνου.
Για να φύγει το κατακόρυφο βελάκι, πατάω πάνω του ένα δεξί κλικ, και φεύγει.
Για να εμφανισθεί καινούργιο βελάκι, πατώ σε άλλο σημείο του γραφήματος διπλό αριστερό κλικ και εμφανίζεται δεύτερο κατακόρυφο βελάκι.
Διαπιστώνω ότι οι πληροφορίες άλλαξαν, έχουμε τώρα την οριζόντια χρονική απόσταση των δυο σημείων ως dt και την κατακόρυφη απόσταση των δύο σημείων ως dψ.
Για να φύγουν τα δυο κατακόρυφα βελάκια πατώ στο πρώτο δεξί κλικ και εξαφανίζονται και τα δύο.

Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2009

Έρευνα καταγράφει τις δυσκολίες μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.


«Τον πρώτο καιρό στο Γυμνάσιο φοβόμουν. Όλοι ήταν μεγαλύτεροι, δεν ήξερα κανέναν. Δεν ήμουν πολύ ομιλητικός στην αρχή, περίμενα σ΄ ένα παγκάκι να χτυπήσει το κουδούνι, να τελειώσει το μάθημα και να φύγω από το σχολείο».

Για τον Στάθη, την Έφη, τον Ροβέρτο και την Κωνσταντίνα οι πρώτες ημέρες ως «πρωτάκια» στο Γυμνάσιο δεν ήταν όπως τις περίμεναν. Μαθητές σήμερα της Β΄ Γυμνασίου στο 9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις», θυμούνται ότι τέτοια περίοδο πέρυσι τα συναισθήματά τους ήταν μπερδεμένα. Τα μαθήματα που ήταν πιο δύσκολα, το γεγονός ότι βρίσκονταν σε έναν άγνωστο χώρο με παιδιά που δεν ήξεραν, αλλά και η εναλλαγή καθηγητών που έμπαιναν στη σχολική αίθουσα ήταν από τις βασικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν. «Ήμουν με μεγαλύτερα παιδιά με τα οποία δεν μπορούσα να κάνω παρέα. Στο Δημοτικό είχαμε φιλίες με όλες τις τάξεις. Ήμασταν πιο δεμένοι», λέει ο 13χρονος Ροβέρτος. Όπως δηλώνουν οι μαθητές, χρειάστηκε να περάσει το πρώτο «κρίσιμο» τρίμηνο προκειμένου να αρχίσουν να προσαρμόζονται στα νέα σχολικά δεδομένα.

Ένας στους τέσσερις δηλώνει ότι δεν πολυκαταλαβαίνει τα μαθήματα και επίσης ένας στους τέσσερις φοβάται τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων στα διαλείμματα. Μιλάμε για τα 100.000 «πρωτάκια» που μόλις πέρασαν από τη Στ΄ τάξη του Δημοτικού στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου.

Οι αντιθέσεις
Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί μια ολόκληρη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει όλες τις περιπλοκές που συνεπάγεται μια αλλαγή, μια μετάβαση. Στη χώρα μας, η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από την παροχή γενικών γνώσεων, ενώ η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από τη διαφοροποίηση των μαθημάτων. Και καθώς η βασική φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία, την οργάνωση και τον ρόλο Δημοτικού και Γυμνασίου είναι αυτή των δύο σχολείων που εργάζονται αυτόνομα, η μετάβαση των 12χρονων έχει επιπτώσεις στη σχολική τους πορεία ενώ για το 10% αυτής της ηλικιακής ομάδας η αλλαγή σχολείου αποτελεί τραυματική εμπειρία και πολλά απ΄ αυτά τα παιδιά έχουν συνεχιζόμενα προβλήματα.

Τα πιο εμφανή στοιχεία της αλλαγής είναι ότι αυτή συνεπάγεται χάσιμο φίλων, νέες γνωριμίες, περισσότερους από έναν εκπαιδευτικούς, το να γίνεται κάποιος ο νεώτερος ενώ ήταν ο μεγαλύτερος, διαφορετικές διδακτικές μεθόδους και πιο απαιτητική εργασία στο σπίτι. Οι αγωνίες των μαθητών περιστρέφονται γύρω από πέντε κύρια ζητήματα: το μέγεθος και την πιο σύνθετη οργάνωση του νέου σχολείου, τους νέους τύπους πειθαρχίας και εξουσίας, τις νέες απαιτήσεις για δουλειά, την προοπτική να γίνει ένας μαθητής αντικείμενο άσκησης βίας και την περίπτωση να χάσει τους φίλους του.

Ο ΦΟΒΟΣ
Ένας στους τέσσερις δηλώνει ότι φοβάται τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων
Δυσκολεύονται να κατανοήσουν τα νέα μαθήματα

ΔΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ, ο δρ Νίκος Αναστασάτος και η Λίνα Κεχαγιά, θέλοντας να απαντήσουν σε μια σειρά από προβλήματα που παρατηρούσαν στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου μελέτησαν το πώς βίωναν τη μετάβαση από το Δημοτικό.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, στην ομάδα των ερωτήσεων που αφορούσαν την πληροφόρηση που είχαν από το Δημοτικό και τον χρόνο προσαρμογής τους καθίσταται σαφές το έλλειμμα ενημέρωσης για τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού προτού αλλάξουν βαθμίδα εκπαίδευσης, καθώς ο ένας στους δύο μαθητές δηλώνει ότι δεν ήταν ενημερωμένος από το Δημοτικό για το νέο περιβάλλον που θα συναντούσε. Το ένα τρίτο των μαθητών δηλώνουν ότι οι πρώτες ημέρες στο Γυμνάσιο «ήταν δύσκολες και ένιωθαν μοναξιά», θα ήθελαν από τους καθηγητές τους «να είναι πιο φιλικοί και ανεκτικοί» (κυρίως τα κορίτσια) και «περισσότερη βοήθεια για την προσαρμογή τους» (κυρίως τα αγόρια).

Ως προς τα μαθήματα, επτά στους δέκα μαθητές θεωρούν τα μαθήματα της Στ΄ του Δημοτικού ευκολότερα, ενώ δύο στους τρεις θεωρούν ότι τα μαθήματα του Γυμνασίου δεν αποτελούν συνέχεια της Στ΄ Δημοτικού και ότι δυσκολεύονται από τα νέα μαθήματα και τους πολλούς καθηγητές.

Ένας στους τέσσερις μαθητές επισημαίνουν ότι δεν πολυκαταλαβαίνουν τα νέα μαθήματα, ότι οι πολλοί καθηγητές τους δυσκολεύουν και αναγκάστηκαν να πάνε φροντιστήριο. Σχεδόν οι μισοί μαθητές ζητούν από τους καθηγητές τους να είναι περισσότερο φιλικοί και να μην ξεχνούν ότι αντιμετωπίζουν παιδιά και όχι ενηλίκους.

Τέλος, στα ζητήματα αισθήματος ασφάλειας και πειθαρχίας, πολλοί δηλώνει ότι ένιωθαν μεγαλύτερη ασφάλεια στο Δημοτικό ενώ ένας στους τέσσερις δηλώνουν ότι φοβάται, πάντα ή μερικές φορές, στα διαλείμματα τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων. Οι μισοί μαθητές επιθυμούν μεγαλύτερη προστασία από μεγαλύτερους συμμαθητές τους στα διαλείμματα (υπερδιπλάσιο το ποσοστό των κοριτσιών από το αντίστοιχο των αγοριών). «Όταν τα μεγαλύτερα παιδιά μας φόβιζαν έξω, φεύγαμε», λέει ο Στάθης, ενώ η 13χρονη Έφη προσθέτει ότι αντιμετώπισε και παιδιά που ήταν υπεροπτικά απέναντί της.
ΠΗΓΗ: Τα Νέα - Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2009

Πέθανε ο φυσικός Βιτάλι Γκίνζμπουργκ, Βραβείο Νόμπελ Φυσικής 2003.


Μόσχα

Ο Ρώσος φυσικός Βιτάλι Γκίνζμπουργκ, ο οποίος επέζησε των μαζικών εκκαθαρίσεων του Στάλιν εργαζόμενος για το σχέδιο κατασκευής σοβιετικής ατομικής βόμβας και στη συνέχεια κέρδισε το Νόμπελ Φυσικής, πέθανε την Κυριακή στην Μόσχα ύστερα από μακρά ασθένεια, σε ηλικία 93 ετών.

Ο Γκίνζμπουργκ κέρδισε το 2003 το Νόμπελ Φυσικής για τη συμβολή του στη θεωρία των υπεραγωγών και των υπερευστών. Το Νόμπελ μοιράστηκε με τον Αμερικανο-βρετανό Αντονι Λέγκετ και τον ρωσικής καταγωγής Αλεξέι Αμπρικόσοφ.

Ωστόσο, η καριέρα του Γκίνζμπουργκ ως σοβιετικού επιστήμονα τερματίσθηκε όταν παντρεύτηκε μια γυναίκα, η οποία συνελήφθη το 1944 και καταδικάσθηκε σε τριετή καταναγκαστική εργασία κατηγορούμενη για συνωμοσία κατά της ζωής του Στάλιν. Ο κρατικός αντισημητισμός ανθούσε και ο εβραϊκής καταγωγής Γκίζνμπουργκ είχε δεχθεί επιθέσεις μέσω εφημερίδας.

«Μπορούσα να μαντέψω ποιά θα ήταν η μοίρα μου εκείνη την περίοδο. Πιστεύω ότι με έσωσε η βόμβα υδρογόνου», έγραφε ο Γκίνζμπουργκ στο αυτοβιογραφικό του άρθρο προς την Επιτροπή Νόμπελ.

Ο Γκίνζμπουργκ συνεργάστηκε με τον συμπατριώτη του φυσικό Αντρέι Ζαχάροφ στο σχέδιο για την κατασκευή της σοβιετικής ατομικής βόμβας, αναπτύσσοντας τις δυο βασικές ιδέες που κατέστησαν εφικτή την κατασκευή της.

Ομως, το 1951 εκδιώχθηκε από το πρόγραμμα αυτό, καθώς ξεκίνησε νέα αντισημητική εκστρατεία από τον Στάλιν με στόχο να κατηγορηθούν οι Εβραίοι για τα προβλήματα της ΕΣΣΔ και να εξοριστούν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.

«Ηταν τρομερή τύχη ότι ο Στάλιν δεν είχε αρκετό χρόνο να πραγματοποιήσει αυτά που σχεδίαζε και πέθανε στις 5 Μαρτίου του 1953», γράφει στο αυτοβιογραφικό του άρθρο ο Γκίνζμπουργκ. Και τονίζει ότι με τη σύζυγό του Νίνα Γερμάκοβα γιόρταζαν από τότε την ημέρα του θανάτου του Στάλιν.

Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, ο Γκίνζμπουργκ ήταν ιδιαίτερα δραστήριος, υπογράφοντας εκκλήσεις και δίνοντας συνεντεύξεις. Ο Γκίνζμπουργκ είχε επιτεθεί στο Κρεμλίνο για τους αυξανόμενους δεσμούς του με την Ορθόδοξη Εκλησία και είχε απευθύνει έκκληση στη Δυτική Ευρώπη να εμποδίσει τον τότε πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν να επιστρέψει στο «απολυταρχικό παρελθόν».

«Ελπίζουμε ότι οι κυβερνήσεις των δημοκρατικών χωρών θα κάνουν ό,τι μπορούν για να εμποδίσουν τη Ρωσία να επιστρέψει στο απολυταρχικό παρελθόν και να εγκαθιδρύσει ένα δικτατορικό καθεστώς επικίνδυνο για τη Ρωσία και τον υπόλοιπο κόσμο», ανέφερε έκκληση που είχε υπογράψει το Νοέμβριο του 2005.
Newsroom ΔΟΛ